Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia Communications
Štefánikova 2431
760 01 Zlín
Česká republika
web: www.fmk.utb.cz
V roce 1997 byl ve Zlíně založen Institut reklamní tvorby a marketingových komunikací. Navázal na představy podnikatele Tomáše Bati, jehož obuvnická firma "Baťa" se v tomto městě již v první polovině dvacátého století soustředila na vztah designu a reklamy. Hlavním úkolem Institutu bylo vzdělávat odborníky pro reklamní a komunikační agentury, stejně jako pro reklamní a PR oddělení výrobních a obchodních společností, ziskových a neziskových organizací, nebo z oblasti veřejné správy, kultury, umění a sportu.
V roce 2002 se Institut reklamní tvorby a marketingových komunikací změnil na Fakultu multimediálních komunikací (FMK) a stal se tak třetí fakultou Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Těžištěm výuky jsou následující obory: Animace a audiovizuální umění, obuvní a módní návrhářství, reklamní fotografie a grafický design, marketingová komunikace a prostorový a produktový design. Kromě toho je součástí fakulty také Kabinet teoretických studií, Ústav vizuální tvorby a komunikační agentura. Jednotlivé ateliéry disponují kvalitním vybavením a prostředky. Studenti FMK tak získávají maximální podporu ke studiu a zároveň jsou motivováni k rozvíjení vlastních nápadů a kreativních dovedností.
Fakultu nejlépe charakterizuje úspěch jejích absolventů, kteří se úspěšně prosazují v různých oblastech: v komunikačních a reklamních agenturách, filmových a animačních ateliérech, televizních společnostech, v grafickém a průmyslovém designu, v obuvním a módním návrhářství, v reklamní fotografii a 3D designu. V roce 2011 byl jeden ze studentských návrhů, koncept traktoru, dokonce oceněn cenou Red Dot Design Award.
web: www.fmk.utb.cz